Så gick jag ned 5 kg på 5 veckor – och håller vikten ännu

En perfekt lunch för mig

.

.

God morgon gott folk

.

.

För två månader sedan hade den här dagen startat med kaffe och säkert 2-3 mackor. Det gör den inte längre kan jag berätta. Sedan mitten av maj äter jag inte bröd, ris, potatis och socker. Pasta äter jag någon gång ibland bara för att det är så in i vassen gott, men annars hoppar jag den till vardags.

.

.

Runt den 15 maj, vägde jag nästan 72 kg till mina 172 cm. De var ungefär 5 kg mer än vad jag räknar som min normalvikt. När jag pluggade på högskolan och var 30-ish vägde jag 63, men då var jag ganska slank för att vara mig. 65-67 tycker jag är trivsamt medan 72 känns tungt… Ja har vid två tidigare tillfällen ätit lchf och vid båda de tillfällena har jag gått ned onödiga kilon jag lagt på mig och sedan faktiskt hållit vikten i flera år. Nu var det då dax igen och resultatet lät inte vänta på sig. Den 17 juni när vi åkte till Spanien visade vågen 66,9 kg. Perfekt tajmat 🙂

.

.

Alla borde ha en vit linneskjorta i sin sommargarderob. Så otroligt skönt även då termometern visar på 33 grader! Linneskjortan hittar du på pangREA HÄR (alltså, löp och köp), jeansshorts HÄR och mina solglasögon som jag fick av M i födelsedagspresent finns HÄR (länkarna är adlinks).

.

.

När jag lämnar min normalvikt och vågens siffror börjar ticka uppåt, är det framförallt på magen, överarmarna, brösten och i ansiktet det märks. Rumpan och låren förändras inte nämnvärt.

.

.

Vad har jag då gjort? Inte mycket faktiskt. Jag har alltså ändrat kosten och det är egentligen allt. Bort med allt som innehåller socker, bröd, ris och poatatis. Jag äter inte mindre, jo kanske lite förresten, men det beror på att jag inte är lika hungrig längre, inte för att jag medvetet äter mindre. Jag dricker vin när jag vill och äter massor av ost och nötter. Jag tränar inte, även om jag verkligen skulle behöva det. Ibland blir jag sugen på chips (som är min last), då äter jag en mindre näve och sedan får det vara bra, istället för en påse som jag gjorde innan.

.

.

Till frukost blir det antingen stekt ägg, avokado, tomat, en bit brié och skinka, eller så blir det turkisk yoghurt med bär och/eller salta jordnötter (sjukt gott), och så kaffe på det. Det är egentligen frukosten som är en utmaning, resten av dagen äter jag precis samma som resten av familjen förutom de nämnda livsmedlen då. Gör en god kall sallad eller steker olika grönsaker till mig istället och blir lika mätt på det som alla andra.

.

.

Dessutom mår jag faktiskt så mycket bättre. Känner mig aldrig sådär däst och jobbig även om jag ätit massor, blir sällan panikhungrig och så, framför allt – sockersuget är lika borta som ballongmagen jag typ alltid hade förut.

.

.

Psst, kom du hit via Facebook? Klicka HÄR så kommer du till bloggens flöde där det kanske finns fler inlägg du inte läst!

.

.

Kram

Helena

.

.

Kategorier:

Okategoriserade

3 kommentarer

Add a Response

Your name, email address, and comment are required. We will not publish your email.

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

The following HTML tags can be used in the comment field: <a href="" title="" rel=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <pre> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

%d bloggare gillar detta: