This is what I do

Från en av mina allra första stylingar 2009

.

.

– Inlägget är ett reklamsammarbete –

.

.

Den 14 november 2011 gjorde jag det här inlägget. Jag hade då precis slutat min anställning som anestesisjuksköterska vid operationsavdelningen på sjukhuset i Västerås. Det var dags att lämna den skyddade verkstaden som fast anställd hos Landstinget och ge mig ut i världen som egenföretagare. Det var spännande och det var nytt och jag hade verkligen ingen aning om det skulle fungera eller inte…

.

.

Min affärsidé initialt var att styla och fota bostäder vid försäljning. Jag hade fuskat lite innan så jag viste att ett visst intresse fanns hos några mäklare i stan. Styling inför försäljning var inte så vanligt i Västerås vid den tiden, så man kan nog säga att jag var bland de första.

.

.

.

.

Bara några veckor efter att jag jobbat min sista dag på sjukhuset dök den första kunden upp. Helt utan att jag ens letat efter uppdragsgivare. Jag stylade då en vindsvåning. Jösses, vad jag slet med den! Och nästan gratis gjorde jag det också J

.

.

Efter det första jobbet rullade det på av sig självt faktiskt, och den ena mäklaren efter den andra hörde av sig till mig för att boka in jobb. Stylingarna och fotot var inget jag kunde leva på då, så det var nödvändigt med fler ben att stå på. Jag började då göra inredningsreportage. Den här tjejen hjälpte mig tillrätta med det första reportaget, och sedan har även den verksamheten rullat på!

.

.

Det ena ledde till det andra och plötsligt skrev jag texter även till andra fotografers reportage. Broschyrer och hemsidor till olika företag blev ett naturligt nästa steg inom skrivandet i min verksamhet. Parallellt med ovan nämna jobb har jag mer eller mindre hela tiden jobbat med olika inredningsuppdrag (till både företag och privata hem), så man kan väl säga att jag haft att göra sedan jag drog igång, och jag är sååå tacksam för det ska ni veta!

..

.

..

..

Bloggandet har under hela den här resan tuffat på som en trygg och sammanlänkande plattform. Nya kunder, både företag och privatpersoner, har hittat mig via bloggen och jobben har blivit en härlig blandning av skrivande, fotande, inredande och förstås stylande. Efter några år hade jag så mycket jobb att jag inte hann med allt själv utan behövde förstärkning. Både skrivande och stylande är idag sådant jag har medhjälpare till. Ett absolut måste eftersom båda delarna blivit tämligen stora.

.

.

Stylingen av bostäder till försäljning har idag växt så pass mycket att den sysselsätter 4 personer. Ingen på heltid förstås (kanske 1,5-2 heltider), men kalendern börjar fyllas på allt mer så vi behöver vara så många för att kunna vara flexibla och täcka alla uppdrag.

.

§.

Med tanke på att vi nu är ett helt litet gäng som jobbar med Helena Köhl Home AB så är det klart att jag funderat på att vi kanske skulle ha arbetskläder i företaget. Allt släpande med grejer och möbler sliter på kläderna och en enhetlig dress för alla som jobbar skulle kännas coolt tycker jag.

.

.

.

.

De här arbetskläderna från Engelbert-Strauss.se ser fräscha och fina ut tycker jag. Fina färger och kvinnligt skurna så att det inte bara blir en säck man sätter på sig, det är alltid trevligt. Ev ett par snygga stretchjeans till det så har man en bekväm snygg outfit att jobba i.

.

.

Bäst att kolla först vad tjejerna tycker om förslaget!

.

.

Kram

Helena

..

..

Kategorier:

Okategoriserade

2 kommentarer

Lägg till en respons

Ditt namn, e-postadress och kommentar krävs. Vi kommer inte publicera din e-post.

Följande HTML-taggar kan användas i kommentarfältet: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <pre> <q cite=""> <s> <strike> <strong>